Soms loop je te mopperen, want het gaat allemaal wat anders dan je misschien had gedacht, maar als je dan even doordenkt, dan zijn het toch weer van die vermomde zegeningen (blessings in disguise).

Weten jullie nog? Ik begon met challenge 1: elke dag bloggen. Dat gaat fantastisch. Ik zal je eerlijk vertellen dat het niet altijd meevalt hoor. Half 11 thuiskomen na een lange dag werken en dan nog een verhaaltje uit je toetsenbord slaan. Maar het lukt!

Zo niet challenge nr 2. Was het niet een schoon huis? Nou, nu ik mijn praktijk aan huis heb, ja hoor, elke dag aan het poetsen, schoonmaken, stofzuigen, afwassen (nou ja, de vaatwasser aanzetten en later weer uitruimen); mijn huis ziet er (eindelijk) weer netjes uit. Ik hou niet exact bij hoelang ik per dag de wc sta te boenen, of de kleedjes uitklop, maar misschien is het gemiddeld wel dat uurtje dat ik graag zou willen.
Vanuit een volstrekt onverwachte hoek: challenge nummer 2 is ook geslaagd!

Challenge nummer 3 was er ook nog. Fitter worden. Een uurtje dagelijks op de Wii. Door de verbouwing thuis was de Wii even buiten bedrijf, maar met de terugkeer van Lara en het verplichte Mariokarten en niet te vergeten de vriend die de Wii aansloot, ontstaan daar ineens ook mogelijkheden. Maar waarschijnlijk dan wel via een omweg. En de omweg is de Fidnuz. Een weekje gratis naar een sportcentrum. Tja… Twee keer geweest. Ben ik al verkocht? Vind ik het leuk op die apparaten? Hoelang verdraag ik nog die idiote mannen die zich met veel te veel inspanning volledig uit model hebben getraind, zonder ze een rare opmerking naar het hoofd te kogelslingeren (als ik dat hoofd tenminste nog kan vinden tussen die ontplofte schouderpartijen)?

spierbalken

Ik kan niet douchen, sterker nog, ik kan me er niet eens omkleden, want ik heb inmiddels wel begrepen dat vrouwen die net als ik lid zijn van de grote-witte-onderbroekenclub in de sportschool worden weggehoond. Ja, ik vind het prettig om een broek om m’n kont te hebben ja. Onze Lieve Heer heeft mijn achterwerk al in tweeën gedeeld, nog voor ik was geboren. Daar hoef ik nu geen touw meer doorheen te sjorren om de boel te splitsen.
Ik denk dat ik morgen toch maar weer eens met mijn Wii fit ga spelen.

Er was ook nog een challenge nummer 4: gezonder eten. Die heb ik nooit meer durven posten vanwege het niet slagen van de nummers 2 en 3. Ondertussen geniet ik van Hello Fresh en eten we bijna elke dag verse groentjes en hele afwisselende, smakelijke gerechten. Met mijn praktijk aan huis lukt het steeds beter om op normale tijden een gezond hapje klaar te maken.

Is het niet fantastisch? Dan loop ik wat te mopperen over het feit dat er zoveel administratieve rompslomp bij een bedrijf komt kijken en vandaag biedt een van mijn cursisten aan om mij te komen helpen. Ze kan het en vindt het leuk. Overigens werkt zij bij een gigantisch bedrijf en ik vermoed dat de administratie daar wat andere proporties heeft aangenomen dan die van mij. Maar toch, ik ben er blij mee.

En nu: lekker weekend!

Léia

