Er zijn van die films die je eindeloos terug kunt zien en ze vervelen nooit. Jurassic Park is er ook zo eentje. Geen idee hoe vaak ik die film al niet gezien heb, maar vanavond was ie weer op TV en we hebben weer gekeken. Je weet dat je een film misschien te vaak hebt gezien als je op kritieke momenten precies weet wat ze gaan zeggen: “Turn out the light!” “I really hate being right all the time!” “Clever girl…” “Spared no expense” “I really hate that man” “Live always finds a way” “And we’re back in the tree again”…

jurassic park

Ik herinner me in het eerste jaar dat ik huiswerkbegeleiding deed, dat ik in het kader van natuurkunde geloof ik, de scene met het kopje water aanhaalde. Misschien zijn er wel meer mensen die dat allemaal niet zo goed meer weten: ze zitten in de autootjes die niet meer rijden omdat de stroom is uitgeschakeld en dan komt er een Tyrannosaurus aan. Het begint met een zacht geboem en bij elke dinostap trilt het water in het glaasje. Maar de kinderen die bij mij huiswerk maakten, hadden Jurassic Park nog nooit gezien en dus ook geen idee waar ik het over had.

jurassic glaasje

Dat kon natuurlijk niet. Ik verklaarde dat het een belangrijk gemis was in hun algemene ontwikkeling en bestelde gelijk alle 3 delen bij Bol.com. Dat had niet gehoeven, want deel 2 was al een stuk minder en deel 3 ronduit bagger, maar ik geloof dat die box net zo duur was als alleen deel 1.

Natuurlijk vonden ze het wel leuk, al gaven ze dat niet direct en ronduit toe…

Een paar weken later overigens, kwam de dooie paardenkop ter sprake.

godfather hoofd

Ja, die van The Godfather. “Heeft u die nog nooit gezien dan mevrouw?” Nee, ikke niet nee, ik hou niet zo van gangsterfilms. Je raadt het al: dat was een ernstig gemis in mijn algemene ontwikkeling. Nou, ik heb heel deel 1 uitgekeken. In 3 keer volgens mij, want er komt ook geen eind aan die Godfather…

Het was vanavond weer een heerlijk avondje griezelen met dino’s. Al wordt het nu wel tijd dat ik ook Jurassic World ga kijken…

Léia

