Dank voor jullie enthousiaste reacties over het vooral niet wegdoen van mijn prachtige trapnaaimachine. Ik laat hem binnenkort opknappen (de kast heeft een barst en ik denk dat de naaimachine wel een drupje olie kan gebruiken) en dan gebruik ik hem weer als tafeltje, net als mijn moeder altijd deed. Met een kleedje erop.

Maar goed, voor heel veel spulletjes van Lara is het wel te laat. Vanmorgen, toen ik iets weggooide in de container, zag ik een grote plastic tas vol (Sinterklaasachtige) prulletjes. Ik heb de verleiding weerstaan om de inhoud even te controleren, al geef ik toe dat ik wel even de tas met 1 hand open heb getild…
Voor Lara was het heel simpel. Iets wat het niet meer doet, hoezo nieuwe batterij, gewoon weggooien. Barstje erin, beetje verschoten, niet meer zo trendy, maand lang gebruikt, geen plek meer om neer te zetten; redenen genoeg om iets naar de container te dirigeren.

Vanavond bracht ik een vuilniszak naar buiten en toen ik de container opendeed:

kerstboom

een eng rood lichtje!

Hoezo de batterij is toch op? Vis ik me daar zo’n schattig kerstboompje uit de bak. En hij is niet alleen rood, zoals toen ik hem vond, maar hij wordt ook groen. Superkitsch en oh zo schattig. Zou ze ook blij zijn dat hij het nog doet en dat ik hem gered heb van de ondergang?

Léia

