Een hele tijd terug inmiddels heb ik verteld dat ik bij de Action van dat leuke fuchsiaroze breigaren had gekocht voor bijna geen geld. En ik ben vol enthousiasme begonnen te breien aan een schattig vestje met een driedubbel randje van Perzisch ajour.

Natuurlijk heb ik de laatste tijd niet echt veel tijd gehad om te gaan zitten breien (al helemaal niet met elke dag ook nog een blogje te vullen), maar hoera, eindelijk ben ik dan toch aan de armsgaten toe. Weer een kleine hobbel, want door de verhuizing was het breiboek waar het patroon in stond even nergens terug te vinden. En ook die hobbel is genomen, boek teruggevonden en ik zat helemaal klaar om mijn brei-avontuur te vervolgen.

Tja, dat had je gedacht. Talloze breipatronen heb ik ontrafeld, in het Engels, in het Duits en zeker in het Nederlands, maar hier snap ik helemaal niks van!! Helemaal niks!!
De eerste avond dat ik een poging waagde, dacht ik nog dat ik misschien te moe was. De tweede keer was ik ervan overtuigd dat de beschrijving niet klopte en dat ik op de een of andere manier de fout er wel uit zou kunnen halen, maar vanavond heb ik de hele bende in de hoek gesmeten.

breien

Er klopt echt geen zak van en ik kan er geen chocola van maken, laat staan een schattig vestje!

Zijn er misschien ook brei-lezeressen die dit wel kunnen volgen? Karin, jij? Het onderste stuk (voorpanden en rugpand) was aan elkaar gebreid. De laatste pen heb ik voor de armsgaten twee keer 18 steken afgekant. En daarna… het is niet eens een fatsoenlijke Nederlandse zin!

breiboek

Help, Léia

