Hoe ouder ik word, hoe minder ik gesteld raak op enge dingen. Vroeger keek ik nog wel eens naar een enge film en gilde dan de hele bioscoop bij elkaar (de mensen schrokken meestal meer van mijn gegil dan van de film zelf). Of we gingen naar een pretpark en dan een rondje ondersteboven achterstevoren over de kop in zo’n superachtbaan. Daar moet ik eigenlijk ook helemaal niet meer aan denken. Wel aan het pretpark, maar zo langzamerhand ga ik waarschijnlijk meer genieten van de Droomvlucht, Fata Morgana en (oh wat verschrikkelijk) het Carnaval Festival.

carnaval_festival

Carnaval muziekje

Oh nee, je hebt toch niet op het muziekje geklikt? Dat raak je voorlopig niet meer kwijt!

Ach wat, als ik straks met mijn kleinkinderen de Efteling onveilig ga maken, dan gaat oma heus gewoon met ze in de Python en de Bobsleebaan hoor. En die achtbaan in het donker, die is ook supervet.

Alleen die doodenge films die onze TV-kanalen als bloed binnen komen stropen het komende halloweekend, die ga ik dus echt niet kijken in mijn eentje. Nou ja, met Tessa, maar die kruipt al onder het verste hoekje van het bed als iemand in het park een wind laat.

En natuurlijk is er dit weekend ook Strictly come dancing. Al is het dan wel de Halloween-editie…

Léia

