Hoera, het is weer wintertijd!

Nee, er ligt nog geen sneeuw, en nee, voor zover ik weet zijn de ijsmeesters nog niet opgeroepen voor de Elfstedentocht, maar de klok is al wel vast een uur teruggezet. Teruggezet ja, naar normale tijd. Want eigenlijk is die hele kreet ‘wintertijd’ dikke onzin. De wereld is weer eventjes normaal. Zomertijd, dat is de afwijking. Dan ben ik wéken van m’n padje.

padje

Ja, ik weet het wel. Er zijn mensen die dat dikke flauwekul vinden. Aanstellerij. Maar gelukkig heeft de wetenschap mij inmiddels al bevestigd dat er inderdaad mensen zijn die dat gedoe met die zomertijd niet zonder allerlei lichamelijke én geestelijke ongeregeldheden kunnen verwerken. En vandaag is de dag der bevrijding.

Kijk, zoveel moeite als ik heb om te wennen aan zomertijd, zo moeiteloos zeil ik de wintertijd weer binnen. Lekker vanochtend gewandeld met de hond. Gepoetst, gepuzzeld, gestreken, oh ja, en het dak op geweest om een zak vol eikeltjes te scoren voor Jaap z’n varkentjes. Ik ben weer in m’n element. Straks een flinke kom noedelsoep en de resultshow van Strictly.

StrictlyComeDancingClass2015

Ik ben helemaal gelukkig. Het is weer wintertijd…

Léia

