Ik ben niet zo dol op de Staples. De Staples is een groothandel in kantoorspulletjes. Als je een bedrijfje hebt, dan is het soms wel handig om je mapjes en je bakjes en schrijfblokken in grote getale aan te schaffen. Maar er is iets raars met die lui.

Eerst was er het gezanik vanwege de retourcartridges. Als je een lege cartridge inlevert, dan krijg je daar een euro voor terug. Leuk, maar meestal koop ik mijn cartridges online, dus dan kan ik ze niet inleveren, met als resultaat een zak vol lege cartridges. Ga ik naar de Staples, mag ik van die meneer maximaal 10 inleveren. Nou vooruit dan maar, heb ik in ieder geval wat en dan lever ik ze wel steeds in met 10 tegelijk.

Ja, had je gedacht. De volgende keer sta ik daar met mijn 10 cartridges, mag ik er maar zoveel inleveren als ik koop. Ik leg uit dat ik ze meestal online koop, nee mevrouw, dat is dan jammer, maar daar kunnen we helaas niets aan doen.

Is er een grote stelling met post its in allerlei vormpjes en kleurtjes en met een paar grote aanplakdingen waarop staat dat ze 2 voor de prijs van 1 zijn. Allemaal? Die dingen zijn best duur, vooral de leuken. Ik vraag het aan zo’n meneer. Geldt die actie voor alle post its? Ook die leuken? Ja hoor mevrouw, en zelfs als het niet zo is, dan krijgt u er van mij 2 voor de prijs van 1. Okidoki.  Dus ik koop leuke post its in 3 kleurtjes roze en 2 blokjes in de vorm van een pijltje. Leek me ook wel lollig.
Kom ik bij de kassa. Nee mevrouw, die actie geldt niet voor deze leuken hoor! Wel potjandorie. Ik dat gasje erbij geroepen, nou, ik heb mijn tweede gratis er uiteindelijk toch uit weten te slepen.

En dan ging ik laatst online om mappen en tabbladen te bestellen en hoewel er zeker 6x bij die tabbladen stond aangegeven (en ook in de bevestigingsmail) dat er 10 stuks in een pakje werden geleverd, kreeg ik er maar 2 in plaats van 20. Daar ging ik even over mailen: dat ik het nog eens gecheckt had, bevestiging erbij en dat ik graag die andere 18 ook nog wilde hebben. Nee, het was een vergissing, ik hoefde die 2 niet te betalen hoor, maar nu moest ik wel ophouden te zeuren!

Tegenwoordig gooi ik hun post direct bij het OP (oud papier) en ik ben voorlopig ook niet van plan er nog naartoe te gaan. Drie keer is scheepsrecht. Ik ben een aardig persoon, maar je moet me niet voortdurend bij de poot nemen.
Gelukkig heb ik nu wel een leuke kast….

.IMG_0682

Léia

