Zaterdagavond is Strictly-avond. Met mij is helemaal niks te beginnen op zaterdagavond, althans van eind september tot aan de Kerst ongeveer. BBC 1. Oh  trouwens, op zondagavond is de resultshow, dan dansen de twee laagstscorende paren in de dance off en eentje moet er dan naar huis. Dus dan ben ik ook even offline.

Gelukkig deden Anton en Katie het vanavond supergoed, want even vreesde ik voor hen de dance off. En ik zou het wel heel leuk vinden voor Anton als hij eindelijk eens wat langer mee zou mogen doen. Anton kreeg namelijk tot nu toe altijd de kneusjes, die nog mee mochten doen tot aan uitzending drie, alleen omdat ze veel pityvotes kregen.

Engelsen weten hoe ze zo’n programma moeten maken. Wij hier in Nederland hebben het ook geprobeerd: Dancing with the Stars, en dat was echt prut. Het is dan ook maar een paar jaar op TV geweest. In Engeland draaien ze al voor het 13e seizoen en iedereen die zich in Engeland BN’er mag noemen (en die kent dan ook écht iedereen, niet omdat ie bijvoorbeeld in hetzelfde dorp woont als iemand die een beetje kan zingen…) (zelfs ik ken altijd wel een paar van de deelnemers), die wil vreselijk graag meedoen aan dit programma!

Maar goed, daar gaat het vandaag helemaal niet over. Als de laatste noten van de Strictly-tune zijn weggestorven, schakel ik weer terug naar onze eigen Nederlandse zenders. En wat zie ik daar?
Ik hou van Holland!

Oké, ik ben niet per definitie een fan van Linda de Mol (al hebben we gisteravond met plezier naar Gooische Vrouwen 2 gekeken, en dat alleen omdat de films die we graag wilden zien niet beschikbaar waren op HBO on demand) (Linda op oudere leeftijd ziet er trouwens verdacht precies zo uit als Willeke Alberti!), maar Ik hou van Holland vind ik heerlijk zaterdagavond-amusement.

Misschien komt het wel omdat ik echt wel van Holland hou ook.

Léia

