Ik mag een allerliefst meisje helpen met rekenen. Ze heet Andrea. Andrea is geboren in Columbia. Oh nee, grapje, ColOmbia. Nu woont ze in Heerenveen bij haar hele lieve (pleeg)ouders. Ik denk dat ze daarom zo schattig is.

Andrea

Andrea was vandaag naar de kapper geweest. Ik zei per ongeluk dat het schattig was, maar dat was stom, want haar haar was juist heel stoer. Van boven lang en onder opgeschoren. En er zat een lichter kleurtje bovenin. Echt stoer!

Weet je waarom Andrea nog niet zo goed rekent? Het duurt gewoon te lang. Er zijn zoveel leukere dingen om te doen. Hockey bijvoorbeeld. Of tennis. Dan kun je lekker hardlopen. Kleren kopen is ook leuk. Andrea heeft hele mooie kleren. Soms wou ik ook nog wel 10 jaar zijn en dan ook zulke kleren kopen. Nu zijn ze te klein voor mij en pas ik er niet meer in.

Maar als ik weer naar de kapper ga, dan vraag ik of hij mijn haar ook zo stoer wil knippen. Met een kleurtje bovenin.

Andrea moet wel goed leren rekenen. Want ze vindt dingen kopen leuk. Vandaag deden we sommen met doosjes. Vierkante doosjes en langwerpige doosjes, kleine doosjes en grote dozen en ook beschuitbussen. Het tweede doosje kostte maar de helft. Andrea vindt zulke sommetjes wel aardig, want het is leuk om doosjes te kopen. Doosjes met sterretjes en streepjes.
Sommetjes in de snackbar zijn ook wel grappig. Wat kosten 1 grote patat, 1 frikandel speciaal en een broodje hamburger?
Soms moet je dan even goed nadenken voor je het antwoord geeft.

En als je dan de tafels moet opzeggen, dan moet dat juist weer vlug!
Rekenen is echt een beetje stom. Maar wel heel handig als je het goed kunt. Als je doosjes wilt kopen met sterretjes of een broodje hamburger speciaal.

Zou Andrea al deze woorden gelezen hebben? Het zijn er meer dan 300! Of is ze misschien alweer aan het spelen?

Tot volgende week Andrea…

Juf Léia

