De laatste tijd heb ik wat last van m’n middelvinger. Niet heel erg gek, want sinds die misselijke Lyme ben ik nog steeds wat gewrichtsontstekingsgevoelig. Nou heb ik om die vinger een prachtige ring. Mijn lievelingsring. Ik draag weinig sieraden, maar die ring de draag ik al jaren; sinds ik hem vond in een Bijouterie Brigitte in Utrecht. Soms vind je iets en dan denk je: dat moet ik hebben, dat bén ik! Nou, ik bén die ring.

ring

Maar hij moet wel van die vinger af kunnen. En dat lukte niet. Echt niet!
Ik dacht: tja, ik eet tegenwoordig zo lekker, met dank aan Hello Fresh; ik word natuurlijk te dik! Ik zal het maar eerlijk zeggen: ik heb een abonnement voor 2 personen, voor 3 dagen. Dan hoef ik maar 3 x te koken en heb ik voor 6 dagen te eten… Maar eerlijk gezegd is het altijd zo lekker, dat ik die dubbele portie met hetzelfde gemak in één keer oppeuzel. Nou eet ik er dan wel geen rijst, of aardappeltjes, of pasta bij, dus dat scheelt, maar desalniettemin durf ik niet meer op de weegschaal te gaan staan.

Zou mijn andere ring dan nog wel van mijn vinger willen? Aan mijn andere hand heb ik namelijk ook een ring: die heb ik op Kreta gevonden, toen ik Lara daar ging opzoeken. Twee hartvormige uiteinden, die elkaar aan het einde van de ring ontmoeten in het voorbijgaan.
Na een stevig potje wrikken en wringen, trekken en scheuren is het me uiteindelijk toch gelukt. En wat blijkt?

kromme ring

Mijn ring is geen ring meer! Er zit een hele platte kant aan! En bij nadere inspectie blijkt ook mijn andere ring zwaar verbogen. Geen wonder dat ik hem niet meer voorbij de kootjes krijg. Mijn vingerkootjes hebben natuurlijk nog wel een mooi rond modelletje. Waarschijnlijk heeft al dat pakken en proppen en tillen en sjouwen tijdens de verhuizing mijn ringen ook een beetje verbouwd. Of ze hebben gewoon na al die jaren de vorm van mijn vingers aangenomen. Maar hoe het ook zij, wil ik die ring van mijn vinger af, en weer een beetje rond laten buigen, dan zal ik zeker een weekje moeten vasten.

En dat gaat helaas niet, want zondag komt alweer een nieuwe doos… Yammie!

Léia

