Vandaag ging ik, nog steeds in de roes van mijn schoonmaakwoede, m’n bureau opruimen. Eigenlijk moet ik zeggen m’n bureaus, want op de zaak heb ik er alleen al drie staan, waaronder mijn pronkstuk,

IMG_0223

Op elk bureau staan ten minste 2 blikjes of potjes met pennen, potloden en stiften. En soms een schaartje. Maar vandaag, toen ik aan het verzamelen was, bleken er in de bureaulaatjes ook nog wat pennen verstopt te liggen. Welgeteld kwam ik op een totaal van 212 pennen, exclusief een hele doos met rode potloden en de flexibele pennen die ik nieuwe studenten altijd kado doe. Tweehonderdentwaalf pennen. En dan nog bewaar ik de stiftjes van pennen die door een iets te enthousiaste puber zijn gesneuveld. Want als je dan eens een pen hebt die niet meer schrijven wil, dan kun je de stift toch nog vervangen?

En als het er op aankomt, dan zit ik dus gewoon te typen. Nooit schrijf ik een mooie brief, met sierlijke letters. Ook al heb ik wel 3 vulpennen waar ik heel wijs mee ben.

Gelukkig nadert Kerst alweer met rasse schreden. Fijn kaarten schrijven. Met een pen. En als je er misschien niet eentje hebt; bel me maar even, want schrijven zal dan wel niet lukken, toch?

Léia

