Soms zie ik van die sportschoolreclame en dan raak ik wel eens in de verleiding….

Maar wie hou ik dan toch voor de gek!? Waarschijnlijk gaat het met mij net als bij de meeste mensen: de eerste 3 weken ga je nog redelijk volgens plan naar de sportschool, dan kun je een keertje niet, nog een keertje en voor je het weet, ben je vergeten waar je lidmaatschapskaart ligt.

Volgens mij heeft elke sportschool een bakje met leden en een stuk of 4 van diezelfde bakjes met leden die al maanden niet meer geweest zijn. Niks zeggen en gewoon volgend jaar weer een rekeningetje sturen. Stilzwijgend verlengd. Nou, zeg dat wel. Dat is nog eens stilzwijgend…

Dan ken ik ook nog een eng verhaal dat een collega mij eens vertelde; dat vrouwen die altijd in de sportschool rondhangen, alleen maar op zoek zijn naar een lekkere vent.

brad-pitt

Dat zou in mijn geval alleen maar voor problemen kunnen zorgen. Ik weet namelijk zeker dat de man waar ik mijn laatste levensjaren mee zou willen delen, zich niet in de sportschool bevindt. Dan blijven er dus nog twee mogelijkheden over: óf er blijven allemaal figuren aan mijn kont hangen die denken dat ik daar kom om een man te zoeken, maar dat zijn dan dus niet mijn types, of, en die mogelijkheid is de meest waarschijnlijke: er is helemaal niemand in mij geïnteresseerd, ondanks het feit dat mijn sportschoolactiviteiten mijn lichaam al snel hebben omgetoverd tot dat van een niet meer zo heel jonge godin. En die enorme dreun op mijn ego zal ik dan ongetwijfeld nooit meer te boven komen.

Nee, dan kan ik maar beter thuis een beetje Wii-fitten. Dat hou ik ook nooit erg lang consequent vol, maar dan zonder consequenties. Sportschool… neuh, toch maar niet.

Léia

