en dan begin ik aan de Grote Schoonmaak. Dat doen normale mensen toch in het voorjaar?

Nou, in ieder geval ben ik het hele weekend, samen met mijn zus, aan het poetsen, boenen én opruimen geweest. De hele bijkeuken hebben we schoongemaakt en uitgeruimd en alle keukenkastjes leeggehaald en schoongepoetst. Wat heerlijk zeg; het voelt wel een beetje alsof er een herfststormpje door mijn huis is gewaaid, maar dan wel eentje die de rommel eruit heeft geblazen (in plaats van allemaal blaadjes, eikeltjes en dooie takjes naar binnen).

Hebben anderen dat nou ook, dat je zakjes en pakjes vindt die al jaaren over tijd zijn? Alsof je dus al jaren ook je kastjes niet meer hebt schoongemaakt. Of verstopten die zakjes en pakjes en potjes zich misschien de vorige keer? Of zat je toen niet op te letten op de houdbaarheidsdatum? Of vond je het toen nog zonde om ze al weg te gooien, in de illusie dat je ze heus nog wel ging gebruiken? Gelukkig was ik in een redelijk rigoreuze bui, dus de container zit nu behoorlijk vol. En bij de kringloop zullen ze volgende week ook wel blij met me zijn.

Voor wie volgend weekend niks te doen heeft: doe het ook! Maak een sopje, pak een bezem en haal die kasten leeg!
Dat creëert niet alleen ruimte in je kasten, maar ook in je hoofd!

Léia

