Het is weer zover. Laat thuis, neerstrijken op de bank, even facebook checken, songpoppen en plotseling hoor ik haar weer: Mijn naam is Daniëlle Nijhuis… Astro TV. Om de een of andere mysterieuze reden staat de TV (waar ik dan al helemaal niet meer naar zit te kijken) op dit tijdstip altijd op het net waar Daniëlle de toekomst gaat voorspellen.

En daar is weinig spannends aan hoor, want Daniëlle vertelt al weken dezelfde verhaaltjes. Het is voor mij een spelletje om met haar mee te kletsen. Hallo Mandy… Mandy is niet getrouwd, maar dat wil ze wel graag. De kers op haar taart. Daniëlle ziet dat wel gebeuren en Mandy vindt dat heel erg fijn. Fabienne gaat naar Australië en Daniëlle zelf heeft net visioen gesms’t naar 7888. Ze krijgt een mooi sieraad van haar lieve vriend, waar ze al ruim 12,5 jaar mee samen is. Ze zegt wel dat dat binnenkort nog staat te gebeuren, maar dat zegt ze al een half jaar. Ik zou nu onderhand wel eens willen weten hoe dat sieraad eruit ziet!

De vriend van Daniëlle heeft natuurlijk ook op TV gezien dat hij haar een sieraad moet gaan geven, dus die voorspelling zal wel uitgekomen zijn. Oh, Bep van 60 is aan de lijn. Alweer. Bep voelt zich af en toe wat alleen, maar gelukkig voorspelt Daniëlle dat er op korte termijn (binnen nu -dat was dus maanden geleden- en een half jaar -waarschijnlijk al voorbij) een knappe man op haar pad gaat komen. Vond je het een fijn consult lieverd? Ja, Bep wel.
Rosa van 36. Ze heeft knopen doorgehakt. Die man belazerde de kluit en nu gaat ze over 2 dagen op vakantie. Daniëlle had het al gezien. Rosa gaat ook een leuke man ontmoeten. Een sportieve, aantrekkelijke man met donkerbruine ogen. Die man heeft al een kindje en Rosa gaat ook een kindje krijgen. Dat was altijd al een wens van haar.
Vond je het een fijn consult? Nou, Rosa wel ja.

De leukste vind ik die van de herinderingen. Ja, dat lees je goed. Tijdens een consult heeft ze het over de herinderingen die iemand heeft en dat het zulke fijne moeder-dochter-herinderingen zijn. “Herinder jij je die lange waslijn, met heel veel was?”

Er is ook een datingservice: geluk voor 2, voor 50-plussers. Het schijnt een simpel systeem te zijn, waar geen computer aan te pas komt. Ik vermoed dat je naam gewoon op een kaartje komt te staan en dan zoekt een paragnost er een ander kaartje bij, waarbij die dan een klik voelt. Misschien wachten ze ook wel gewoon tot er iemand van het andere geslacht belt en hopsa, gekoppeld, klaar. Dat gelul allemaal met die persoonlijkheidstesten… Dat werkt toch ook niet. Gewoon elkaar ontmoeten en we zien wel wat ervan komt.

Elke keer weer vraag ik me af hoe dat werkt met die voorspellingen. Het ligt er zo dik bovenop dat er weinig van klopt, maar ik krijg steeds sterkere neigingen om een keertje te bellen. Of ik smijt er 2 euro tegenaan voor een sms’je. Ik wil ook wel een mooi sieraad of een man met donkerbruine ogen.

Hennie belt! Hennie vindt Daniëlle zó goed! Ze is alweer een paar jaar allenig. En ze zei gister nog tegen haar dochter dat ze wel weer open staat voor een relatie. 3-4 maanden, alweer een vrolijke man met donkerbruine ogen. Hennie wordt er helemaal emotioneel van.
De vader van Anja was wat groter als Daniëlle en hij had oog voor perfectionisme. Dat kan wel, maar dat is niet wat ze bedoelt. Daniëlles Nederlands is niet altijd perfect. Anja gaat in het begin van 2015 een leuke man ontmoeten, eentje die van diepgang houdt. Daniëlle beschrijft de man met sproeten tot in detail en Anja belooft dat ze zal bellen als hij langskomt. Zou ze inmiddels al eens gebeld hebben? En zo ja, waarom laat Daniëlle ons dat dan nooit eens horen?

Ik moet haast wel de enige zijn die zo vaak naar Daniëlle zit te kijken. Of de mensen die kijken hebben allemaal Alzheimer.

Nou, bedtijd. Het is me weer gelukt om de verleidingen van Astro TV te weerstaan. Dank je wel voor het bellen lieverd!

Léia

