Gister was oprecht de eerste keer dat ik domweg vergeten ben te bloggen. Het was een drukke dag geweest, ik had nogal wat hoofdpijn (maar weigerde daar pillen voor achterover te slaan), was moe en ik moest vanmorgen om 5 uur op, dus ik wilde niet te laat naar bed. Nou, dat had ik beter gewoon wel kunnen doen, want na zo’n anderhalf uur slaap werd ik wakker en daarna heb ik nauwelijks nog geslapen; vooral uit angst dat ik niet op tijd wakker zou worden en ook luisterend naar het weer, want…. om 7 uur vanochtend zouden we gaan ontbijtzeilen met de CNCH.

cnch+

De CNCH (de commerciële Netwerk Club Heerenveen) bestaat, zoals de lezer zal begrijpen, uit een stelletje onverschrokken ondernemers, die voor een beetje regen en wind niet bang zijn. Want ook al ben ik 3x mijn bed uit gegaan om mijn e-mail, facebook en telefoon te checken (in de hoop dat er een berichtje op zou staan dat de zeiltocht was afgelast), het feest ging gewoon door!

Iedereen zou iets meebrengen voor het ontbijt en ik had op mij genomen om 2 liter sinaasappelsap uit te persen. Vers. ’s Morgens in alle vroegte! Puur eigenbelang, want ik ben geen mens tot ik mijn verse sapje heb gehad en die meuk uit een pak doet het prima met een scheut alcohol erdoor, maar net uit bed blief ik slechts het echte spul. Zonder de pitjes en de vliesjes. Als de zeiltocht niet door zou gaan, kon ik mij de moeite van het persen besparen, want anders zou ik immers geheel allenig 2 liter sinaasappelsap moeten verorberen en de smaak van echt puur sap gaat vrij snel achteruit (en dan hoef ik het dus ook niet meer).

Geen bericht, dus 20 voor 7 parkeerden wij de auto bij De Klokkestoel in Goïngarijp, voor 2 uurtjes ontbijtzeilen met Kees.

kees boot

Maar Kees is ook niet gek. Want hoewel het in het haventje nog vrij rustig was, leken de Goïngarijpster Poelen wel een kolkende zeemassa en wat ik helemaal niet had bedacht: je kunt ook heel gezellig met z’n allen op een boot ontbijten terwijl je in de haven blijft liggen! Nou vooruit dan maar. Een boot zonder tocht. Maar wel vreselijk gezellig, met zelfs een houtkacheltje en overheerlijke broodjes en kaas en yoghurt en ham en hangop, alles vers en/of zelfgemaakt. En vooral ook warme thee en koffie.

Niet echt zakelijk dit ontbijt, maar reuze ondernemend!

Bedankt Kees en Marjan, volgend voorjaar weer en dan gaan we zeilen toch? Weer of geen weer!

Léia

