Je kunt met mij lezen en schrijven. Dat kan echt, want ik ben nog altijd een juf Nederlands.

Maar ik kan ook in mijn eentje lezen en schrijven. Dat schrijven doe ik tegenwoordig elke avond op  mijn blogje, of op mijn computer, of op commando (van mijzelf), jammer genoeg nog niet op verzoek. Ik doe ook verzoekjes hoor, Laat maar van je horen.

Maar lezen doe ik ook. Niet zo veel meer tegenwoordig, want door die bloggerij ga ik soms nogal laat naar bed en als ik dan 5 minuutjes in een boek heb gelezen, dan ben ik weg. Niet meteen, eerst verzin ik al lezende de rest van het verhaal zelf. En als het dan te bizar wordt en ik er niks meer van snap, dan word ik even wakker om het boek weg te leggen en het licht uit te doen.

Toch hou ik erg veel van lezen en ik heb ook altijd wel wat te zeggen over de boeken die ik lees, dus heb ik mij opgegeven voor de publieksjury van de NS. Als ik wordt gekozen, dan krijg ik 6 boeken kado die ik dan mag lezen (joehoe! verplicht lezen!) en dan melden welke ik het beste vind en waarom. Is dat geen superduperklusje?

En natuurlijk laat ik jullie dan ook weten wat ik ervan vond. Want ik kan lezen en schrijven.

how blogs work
Nou ja, ik heb net een boek over bloggen op mijn bol.com-verlanglijstje gezet, want het schrijven van bloggen is nog niet zo’n succes. Of zouden ze dat boek ook in de biep hebben? Even checken zometeen.
Lezen over bloggen en bloggen over lezen. Hoe leuk is dat?

Léia

