Afgelopen vrijdag sprak ik een vriendin die in haar eentje was wezen kamperen ergens in Frankrijk en ze had het fantastisch gehad! Ze had nagenoeg NIETS gedaan. Geen uitstapjes, geen markten, braderieën, rommelmarkten of toeristische stadjes. En het klonk zó ontspannend, zó ontzettend zen…

Dus ik ging het afgelopen weekend naar mijn zus. Meestal om te klussen, maar het meeste klussen is haast wel gedaan en het was prachtig weer, dus we deden niet echt veel. Zaterdag waren we naar Steenwijksmoer geweest met de hond in de auto in een tuigje en dat vond hij niet tof, zoals een moderne hond zou zeggen. Daarna hadden we ook nog even boodschapjes gedaan in Duitsland (waar de winkels tot 10 uur ’s avonds open zijn) en de hond thuis gelaten, dus het dier had ook een duidelijk plan voor de zondag:  Ik ga op een schoot zitten en ik kom er onder geen enkele voorwaarde meer af! Nobody is going anywhere today!
foto
En dus hadden we schootjesdag.
foto
Eerst een gezond ontbijtje van gesmotst fruit, yoghurt en granola.
foto
Daarna lekker een beetje lezen. Kopje koffie, Beetje breien…
foto
Tijd om wat te eten. Lunch? Nee, daar is het al te laat voor. We noemen het voorgerecht…
foto
Nog een beetje lezen…
foto
IJsje?
foto
Jana had twee ‘schnitzeltjes’ gekocht in de Duitse winkel. Daar houden ze niet van half werk. Of halve borden..
foto
Nog een kopje thee en dan moet ik maar weer eens op huis aan. Wat lekkers erbij?
foto
Wat een heerlijke dag. Een schootjesdag. Dat er nog maar veel mogen volgen.

Léia

