Nog even terugkomend op Quantumgenezing. Of iets wat daar zijdelings mee te maken heeft.

Een jaar of 5 geleden werd ik wakker met een teek in mijn linkerborst. Ja, ik weet ook niet hoe hij daar terecht gekomen is, maar hij zat er, stevig vastgebeten. Het half jaar daarna zat ik regelmatig bij de dokter, met allerlei merkwaardige kwaaltjes. Een ontstoken vinger die niet wilde genezen, blaasontsteking (m’n hele leven nog nooit blaasontsteking gehad), ruisende oren, oververmoeidheid, noem maar wat op. En iedere keer vroeg ik of het iets met die teek te maken had, maar nee, dat kon het echt niet zijn. Tot ik na een half jaar een ‘tennisarm’ kreeg en geen sleutel meer kon omdraaien, last had van mijn knie, mijn pols, mijn enkels, mijn heupen. Toen wilde de dokter eindelijk een Lyme-testje laten doen en binnen een week was het duidelijk: ik had de ziekte van Lyme. En een penicillinekuur van 6 weken hielp al niet meer: persisterende Lyme.

Disease-symptoms

De rest van het Lyme-verhaal zal ik jullie besparen, maar nadat het ergste over was, ging het eigenlijk best prima, met behulp van Naproxen, een pilletje dat ik gekregen had van de reumatoloog, tegen de gewrichtsontstekingen. Heel slecht voor de maag, dus slikte ik ook maagbeschermers. Twee per dag, zeker een jaar of drie al. Als ik er eentje miste, dan kon ik dat gelijk merken aan mijn gewrichten. Tot….

Ineens was er zo’n periode waarin je van meerdere kanten attent wordt gemaakt op een boek: De Voedselzandloper. Van Kris Verburgh. Ik heb het gelezen en daarna iedereen aangeraden het vooral NIET te gaan lezen. Waarom? Die Kris Verburgh legt even haarfijn uit waarom het eten van al die suikers in rijst, pasta, aardappelen en brood zo ongezond is. En al die andere suikers in snoep en frisdranken en koekjes enzo natuurlijk nog veel meer. Ook heel erg wetenschappelijk onderbouwd (hij gelooft alleen in valide onderzoeken) en in detail uitgelegd. En hoewel ook nogal schei- en natuurkundig of biologisch, voor mij zelfs heel goed te begrijpen.

En dan heb ik wel het gevoel dat als iemand je heeft overtuigd dat iets niet goed voor je is: dan ben je wel een ongelooflijke sufferd als je het toch naar binnen blijft schuiven… Daarom moet je het niet lezen, want dan ben je ook verantwoordelijk en kun je nooit meer zeggen: ich hab es nicht gewuBt.

voedselzandloper

Dus: voor mij geen gesnoep meer, geen aardappelen, rijst, pasta of brood, geen melkproducten, koekjes, chips… Erg? Nee hoor, dat valt reuzemee. Ik heb dat weliswaar ook allemaal niet meer in huis, maar als ik buitenshuis eet, dan doe ik niet al te moeilijk. Overigens zegt Kris Verburgh ook niet dat je helemaal niks meer mag, hij biedt in de zandloper alleen gezonde alternatieven voor de ongezondere helft. Maar ik heb het vrij radicaal aangepakt.

Op een avond vergat ik mijn Naproxen-pilletje. Dat gebeurde wel eens vaker en dan merkte ik dat vrij snel ergens aan een knie, een pols of mijn schouders. Maar nu merkte ik eigenlijk niks… Dus probeerde ik een poosje of het ook met een pilletje minder kon. En dat ging goed! En niet lang daarna ben ik er helemaal mee gestopt. Dat betekent dat ik nog een poosje langer bij jullie ga blijven, want mijn dokter vroeg me een keer of ik die Naproxen nog steeds slikte; omdat ik er wel een paar jaar eerder door zou doodgaan…

Mijn verklaring: de Borreliabacterie is op zichzelf niet zo vreselijk, alleen produceert het beest een stofje dat extreem schadelijk is voor je gewrichten, organen en ook je hersenen. Je lichaam gaat als een gek aan de gang om dat stofje onschadelijk te maken en dat kost veel energie, waardoor je zo ontzettend moe kunt worden. Maar met het verwerken van al die suikers uit ons eten, die ook al niet zo gezond zijn, heeft je lijf het sowieso al erg druk. En there’s only so much you can do at the same time… Dus toen ik stopte met al die ongezonde dingen uit de voedselzandloper, kreeg mijn lijf meer gelegenheid om zelf die voortdurend opstekende ontstekingen te lijf te gaan en had ik die rotpillen niet meer nodig!

En dat zonder meditatie en klankschalen of oerkreten. Maar wel door een boek, dat ‘toevallig’ op mijn pad kwam. En die klankschalen zijn niet voor niks uitgevonden, dus die zullen ongetwijfeld hun waarde ook al bewezen hebben.

Aangezien ik de Naproxen met dozen vol tegelijk het huis in sleepte, heb ik er nog wel een paar liggen voor mensen die ook regelmatig last hebben van ontstekingen. Je mag ze gratis hebben, met de maagbeschermers erbij, want tegenwoordig moet je dit soort medicijnen ook nog allemaal zelf betalen. Maar geloof mij maar, je kunt je geld beter besteden aan De voedselzandloper.

Nog even een paar waarschuwingen:
– 50% van de mensen die Lyme hebben gekregen, hadden niet een rode ring! Dus als je gebeten bent door een teek en het voelt niet goed: direct naar de dokter en een kuurtje halen!
– Lyme is vrij eenvoudig te genezen als je net gebeten bent. Wanneer de bacterie door je hele lichaam is gevreten, dan wordt het een stuk lastiger en misschien kom je er wel nooit meer van af. Aarzel dus niet en haal direct een kuurtje!
– Lyme kan allerlei symptomen veroorzaken; als je het niet vertrouwt, laat je dan niet van de wijs brengen door opmerkingen als: “ja, we worden allemaal wat ouder hè?” of “Ja, ik heb ook zo’n last van de overgang” of “Ja, dat heb ik ook wel eens gehad, maar dat ging vanzelf over hoor…”. Neem in ieder geval jezelf serieus en ga een kuurtje halen!

Be healthy, stay healthy

Léia

