Vandaag ben ik naar de kapper geweest. Ik zou natuurlijk een fotootje moeten plaatsen van mijn nieuwe haar, maar aangezien het al laat is en ik wat verreisd ben, doe ik dat liever morgen. Als ik weer fris en fruitig ben en schattig en mooi.

Het was wel een hele reis, even naar de kapper. Mijn kapper woont namelijk in Amsterdam. Ja, dat verhaal zal ik nog wel eens vertellen, maar Amsterdam dus. Nou ging ik met mijn zus en die woont sinds kort in Coevorden. Ik had bedacht dat ik dan wel met de trein naar Zwolle kon gaan en dat ze me daar dan zou oppikken van het station en dan reden we in haar auto door naar Amsterdam. Maar na ampel onderzoek op diverse OV- en routesites bleek, tot mijn grote verbazing, dat het voor mijn zus slechts 10 minuten omrijden was over Heerenveen, en dat scheelde mij dan gelijk € 23,40 aan treinkosten.

Pff, wat een gemak. Geen gehaast naar het station, niet met de auto, want die kun je daar niet kwijt en dan maar hopen dat je fiets niet gejat wordt. Voor mijn zus geen op tijd bij het station zijn en waar ga je dan staan met je auto en loop je elkaar niet mis? (Wij zijn niet zo bedreven met het OV). Gewoon lekker nog even een kopje thee bij mij thuis, gezellig samen door de polder rijden en mooi op tijd aankomen in de Staalstraat, bij Gabriel kappers, want daar gaan we dan heen. Naar Peter Kappinga.

Nou hadden we een afspraak om 2 uur, wassen, kleuren, knippen, föhnen. En omdat we allebei door Peter zelf geknipt worden, moeten we dan soms wel wat op elkaar wachten. Dus was het half 6 voor we klaar waren. En we stierven van de honger, maar aangezien het prachtig weer was, zaten we op een zalig zonnig overvol terras behoorlijk lang te wachten op onze garnalenkroketjes en salades. En dan nog helemaal terug naar huis. Nog even een lekker kopje thee bij mij thuis, maar vooral voor Jana, die daarna nog een uur moest rijden, was het een lange dag. Tja, even naar de kapper…

Maar… het haar zit weer prachtig en dat is ook belangrijk, want morgen heb ik mijn eerste bedrijfspresentatie bij het IWCN. De folders zijn klaar, de banner is prachtig geworden (met reuzendank aan Roland Werkman van Studio3), ik heb een intekenlijst voor informatieaanvragen en ik weet al wat ik aan ga trekken. Maar ik ben toch wel wat zenuwachtig, want eerlijk gezegd vind ik het best spannend. Ik heb geen idee wat ik ervan kan verwachten. Aan de voorbereiding kan het in ieder geval niet liggen en aan de belangrijkste voorwaarde heb ik voldaan: mijn haar zit fantastisch!

Léia

