Ik heb een zoon, Masha, en een dochter, Lara. Masha woont niet ver hier vandaan, maar hem zie ik niet zo vaak. Druk natuurlijk met z’n werk en ach, waar heb je nou eigenlijk nog een moeder voor nodig als je een leuke vriendin hebt?
Mijn dochter is reisleidster en die woont het grootste gedeelte van het jaar in het buitenland. Maar… dankzij onze Ipads en smartphones zie ik haar best wel vaak. Vroeger skypten we, nu facetimen we meestal.

Ik weet hoe haar appartementje op Kreta eruit ziet, wat voor weer het daar is, het uitzicht van haar balkon en vandaag heb ik stylingadvies gekregen. “Gooi de klerenkast maar open”, roept ze dan en ik trek alles uit de kast, letterlijk, om iets leuks uit te zoeken. Of eigenlijk zoekt zij het voor mij uit.

Misschien heeft een dochter haar moeder ook wel niet zo nodig, maar andersom soms nog wel hoor! En dan ben ik toch wel heel erg blij met alle hedendaagse technische mogelijkheden. Als dank ga ik morgen even langs de boekwinkel om een mooi kaartje voor haar te kopen. Want als het geen haast heeft, of je wilt het ophangen aan de muur of op je koelkast, dan gaat er toch weer niks boven snailmail…

Léia

