Wauw, ik moet vaker met Jetske op stap. Plotseling schieten mijn lezersaantallen door het plafond en door mensen in half Europa! En ik zat net zo lekker in dat reclame-maken-dingetje…

Alhoewel, ik ben eigenlijk niet zo’n shopper; vandaag was ik even bij de Gamma voor mijn zoon, die net een huis heeft gekocht. Bij de Gamma verkopen ze hele handige verhuisfittingen. Ik wist niet eens dat die dingen  bestonden! En wat vreemd dat de zwarten een euro goedkoper zijn dan de witten. Wat maakt de kleur nou in hemelsnaam uit voor een verhuisfitting…?
En Philips maakt tough gloeilampen. Die zijn speciaal voor bouwlampen enzo en kunnen min of meer tegen een stootje. Wist ik ook niet, dat die bestonden.

Maar ik wou het even over de Action hebben. Dat is niet echt mijn winkel, ik heb er ook meestal niet veel te zoeken, maar de trouwe lezer weet dat ik er laatst langs ben geweest. En hoewel je er bijvoorbeeld beter geen beits kunt kopen (want als je dan te weinig hebt, dan is het er natuurlijk niet meer), en ook geen koffiebekers (want als je die iemand cadeau doet en binnen twee weken missen er al hapjes uit, dan is dat best sneu), loop je er soms ook wel eens tegen iets leuks aan.
Zo zag ik er breigaren liggen. In allerlei lelijke kleurtjes. Maar… ook een ontzettend schattig fuchsia-tintje. Zó schattig, dat ik mijzelf er al een lief vestje van zag breien. En het kostte…. € 0,59 per bolletje!!
Nou brei ik eigenlijk het liefst met mooi, natuurlijk en meestal dus nogal duur garen, maar hé, een prachtig fuchsia vestje voor nog geen tientje, dat kun je toch niet echt laten liggen…

IMG_0656

Nu de sokken klaar zijn, heb ik vanavond maar weer eens een paar pennen onder mijn oksels gestoken en een fuchsia proeflapje gebreid. En natuurlijk is het acryl, maar het is zo lekker zacht en licht en fluffy. Het lijkt wel een unicorn…

Jazeker, It’s so fluffy I’m gonna die!

Léia

