Het was vandaag een kleredag. Nee, niet een koleredag, afgeleid van cholera, want wij Nederlanders schelden zo graag met ziektes… Nee, hoewel (of omdat) het niet het mooiste weer van de wereld was, was het een uitgelezen dag om binnenshuis iets te gaan doen, met kleren…

Gister, toen ik wat van mijn administratieve spulletjes in het kastje op de overloop wilde opbergen, bleek dat niet zo goed mogelijk. Het deurtje was een beetje geblokkeerd. En daarom leek het me een prima plan om vandaag eens wat van dat bultje te gaan opruimen.

IMG_1058

Normaalgesproken ligt er niet meer dan wat ik in een week uit de kast heb getrokken. Op zondag bekijk ik dan wat ik best nog een keertje kan dragen, dat hang ik dan even lekker buiten, en de rest gooi ik in de wasmand. Maar door de drukte van de jaarafsluiting op m’n werk, de driedaagse training waar ik een koffertje voor moest pakken en het logeren bij m’n zus voor, tijdens en na de verhuizing, ben ik een beetje de kluts kwijt geraakt. En dan niet te vergeten die plotseling opkomende zomer! Als het werkelijk te warm wordt en het tijd is voor korte broeken, dan ga ik naar de zolder en ik ruil de wintercollectie voor het zomerspul dat daar braaf hangt te wachten. En van alles door elkaar lag nu op mijn overloopkastje te wachten op mij.

IMG_1059

En het is gelukt! Oké, er staan nog 3 wasmanden vol met wasgoed, de wasmachine draait overuren en ja, er liggen nog 7 broeken te wachten bij de strijkplank (na 2 uurtjes strijken was ik er echt wel zat van), maar het overloopkastje is weer zichtbaar en toegankelijk.

Toch niet zo’n kleredag meer, tijd voor een breiwerkje…

Léia

