Het is tijd voor een nieuwe uitdaging.

Het is mij vandaag, na 3 dagen flink aanpoten, eindelijk gelukt om mijn thuis-administratie op te schonen, te ordenen en te archiveren. Nadat ik vorig jaar mijn slaapkamer intern verhuisd heb, zodat het atelier weer beschikbaar kwam voor alle zooi die ik twee jaar geleden naar de Burgemeester Falkenaweg had verplaatst en dan alles wat we er in de tussentijd bij aangeschaft hadden, is mijn administratie de huiskamer binnen gedragen en daar lag het nog wat rond te slingeren tot ik de boel eens wat ging opruimen… Maar nu is het klaar.

En terwijl ik zo in mijn paperassen aan het rommelen was, kwam ik van alles tegen. Jeetje, wat heb ik vaak een poging ondernomen om mijn leven prettiger te maken. Ik heb dan ook een kast vol boeken die je de weg naar een perfect geordend en intens leven wijzen. En steeds moet je doelen stellen. Doelen stellen is de basis van een geslaagde verandering. Nou ja, vanmiddag zat ik in het zonnetje even lekker in een Happinez te lezen, en daar beweerden ze eigenlijk het tegenovergestelde. Accepteer gewoon wat er is, streef niet naar dingen die er (nog) niet zijn, maar geniet van het nu. Oeps.

En ik ben al jaren en jaren, systeem na systeem bezig met dezelfde doelen: ik wil gezonder leven en dunner worden en mijn huishouding is een zootje. Al jaaaren. Vroeger wilde ik ook een betere moeder zijn, maar nu de kinderen de deur uit zijn, gaat het meer over goed voor mezelf zorgen. Koken en gymmen en pianospelen en handwerken en zo.

Maar… ik geef niet op. Ooit gaat het me lukken. Vandaar challenge nummer 2: elke dag (gemiddeld, want ik ben er ook wel eens niet natuurlijk) 1 uur besteden aan het huis (of de tuin). En als ik dan in het weekend een uurtje extra doe, dan betekent dat wekelijks een werkdag van 8 uur huishoudelijk werk. Daarmee moet je toch een (nauwelijks gebruikt) huis op orde kunnen houden?

Ik hou jullie op de hoogte. Dat is dan mooi 2 vliegen in 1 klap!

Léia

