Het is niet te geloven: ik heb zelfs een lezer (hoogstwaarschijnlijk een lezeres) in Griekenland! Maar geen van mijn lezers heeft op mijn klinkerblog van gister gereageerd met een opmerking in de trant van: Zeg, die dropjes heten klinkers, omdat ze er uitzien als straatsteentjes hoor! Dat heeft weinig met jouw soort klinkers te maken.

Want natuurlijk is dat zo. De klinkers liggen op straat!

IMG_0616

Of ook in de tuin, vooral als je op blote voeten loopt. Aaaaaaaa, als je in een slak gaat staan en het dretst zo tussen je tenen door. Ieieieieieieie als je een duizendpoot ziet, of een nest pissebedden, of krioelende maden in de vuilnisbak, ooooooooo, twee dartelende vlindertjes, au! scherp steentje in je voet, Ah, daar komt de chinees met je bestelling, oh, jammer, de ijsjes zijn alweer op, eeeeeh buurman, ook aan het barbecuen? Uh, meer kan ik niet bedenken, maar het lijkt me wel duidelijk.

Klinkers liggen op straat.

Léia

