Heel lang niet geblogd en dat is ook geen wonder; het waren lange dagen in het studiehuis. Omdat helaas niemand gehoor heeft kunnen geven aan mijn oproep voor assistentie (ja, wat wil je ook midden in de zomervakantie), waren Nico en ik eigenlijk continu, van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat aan het klussen. Nico was voornamelijk aan het schilderen en ik was vooral aan het schoonmaken en het opruimen. Maar Nico moest deze week weer aan het werk en dus ben ik maar weer eens achter de computer gekropen…

Ondanks het feit dat de grootste klussen nu wel af zijn, hebben we toch besloten de opening van het studiehuis veertien dagen uit te stellen. Dat wordt dus definitief: 15 september! Dan gaat om 14.00 uur Mevrouw Smit officieel van start en houden we Open Huis tot in de kleine uurtjes (als alle champagneflessen leeg zijn). Voor wie dit leest: zet het vast in je agenda, een officiële uitnodiging volgt nog.

En ik geloof zowaar dat ook bijna alle formaliteiten nu geregeld zijn. Op 7 september komt de KPN zorgen voor telefoon, internet en jaja, zelfs een TV-aansluiting. Ik heb een website (under construction), een bankrekening met een werkende pinpas, de WW-uitkering is vastgesteld, ik heb een boekhoudster en de huisstijl ligt klaar. Vandaag heb ik mijn eerste officiële Mevrouw Smit-envelop op de bus gedaan…
Omdat ik hondsmoe ben en ik niet zo gauw weet hoe dat moet en ook helemaal geen zin heb om het nu te gaan uitzoeken, kan ik het logo hier nog niet laten zien, maar let op: heel binnenkort komen jullie Mevrouw Smit overal tegen. Hoop ik.

En de foto’s… ja, ook maar later. Nu ga ik nog even wat betalingen doen. Helaas lopen die ver voor op de inkomsten, maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch.

Mocht je nog zin hebben om een middagje bij mij te komen ramen lappen, luxaflex schoonboenen, plafond soppen, keuken uitmesten, deur schilderen of kasten in elkaar schroeven, dan hoor ik het graag! En als iemand het leuk vindt om gezellig met mij brievenbusjes te vullen; je bent meer dan welkom! En voor wie nog een aanhangwagentje te leen heeft, bel me alsjeblieft gauw!

Nee hoor, ik ben niet in paniek. Het komt heus allemaal goed. Met die extra veertien dagen, ga ik de opening makkelijk halen….

Leia

