Dat is ook wat; had ik beloofd om gister een foto op mijn blog te plaatsen van mijn nieuwe coiffure, dus de trouwe lezers zaten natuurlijk  vol spanning te wachten…. niks! Nee, dierbare volgers, ik was onwel. Oeps, dat wekt de indruk dat ik op straat in elkaar gezakt ben. Eigenlijk was ik ongesteld, maar dan denkt iedereen weer: is ze nou nog niet door die menopauze heen? Oké, ik was niet zo lekker.

M’n zus en ik waren gezellig bij de kapper geweest in Amsterdam. Ja, een beetje ver voor een kapper, maar een betere kapper is er niet in de buurt. En bovendien was deze kapper mijn eerste grote liefde, dus daar heb je wat voor over. We zouden met de trein. Voor € 16,50 kun je tegenwoordig bij de Blokker een NS-dagkaart krijgen, dus dat was niet duur en dan konden we onderweg nog wat breien en kletsen en wellicht, dacht ik, nog wat doen aan mijn huisstijl, want het wordt nu wel tijd voor de kaartjes enzo…
Maar Jana heeft laatst haar enkel gebroken en dat is nog niet helemaal over en daardoor heeft ze haar andere voet overbelast en die is nou wat ontstoken, dus lopen van het station naar de kapper was geen optie. Dan gaan we met de tram. Heb je wel een OV-kaart? Neee….
Nou, dan kopen we wel eentje op het station daar, want al die toeristen moeten tenslotte ook met de tram. Jaaaa…. of zullen we toch maar met de auto? Nou kan het voor de benzine nog wel uit hoor, want ik was minder dan die 33 euro voor de Blokker kwijt, maar parkeren in Amsterdam…

En het was warm en dat hele eind weer terug rijden en… die misselijke kies. Ik wil er heus niet altijd over zeuren, maar uiteindelijk loop ik nu al wel een week met kiespijn. Maandagmorgen heb ik het ziekenhuis gebeld, omdat ik een vette ontsteking vermoedde. De dokter meende dat het er prima uitzag. Jaja, en waarom doet het dan zo zeer? Ik voel het tot onderin mijn oogkas! De dokter was niet zo voor penicilline. Nou, ik wel! Sinds ik door Borrelia’s ben aangevallen, kunnen ze mij niet genoeg penicilline voorschrijven! Kom op met die pillen! Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn Lyme nog steeds niet helemaal weg is en er een paar van die bacteriën liggen te smullen in mijn kaakwond!

Al met al: hitte, warme auto, even Amsterdam op en neer, ammoniak in mijn haar, en vooral kiespijn (maar dan zonder kies), was ik niet zo lekker. En thuisgekomen werd het ook al niet beter, dus ik ben fijn even met 2 paracetamolletjes het bed ingedoken.
Om 22.00 uur werd ik wakker. Nog niet fit, maar wel minder akelig en vooral ook: hongerig!

Nou hou ik niet zo heel erg van paté. Ik vind dat altijd een beetje naar poep smaken. Alleen cranberrypaté schijnt die poepsmaak op te kunnen heffen, want cranberrypaté, dat vind ik wel een delicatesse. Maar dat hadden ze niet bij de AH. Wel stoofperenpaté… Nou, dacht ik, wat een cranberry kan, kan een stoofpeertje misschien ook wel. Tenslotte ben ik ook dol op stoofpeertjes. Maar nee, deze paté smaakte naar perenpoep. Daar kwam ik pas achter toen ik, gekleed in mijn nachthemmetje met daarover een joggingbroek, om middernacht een ferme hap uit mijn royaal belegde boterham nam. Ik heb de hele boterham verslonden, maar om de smaak van die paté weg te werken, haalde ik mijn vinger nog een paar keer door de pindakaaspot. Maar de pindakaas ging, in plaats van die vieze poepsmaak te vervangen, een soort reactie aan met de paté; een combinatie die ik echt niemand zal aanraden. Dan maar weer naar bed. Eerst nog even een penicillinepilletje naar binnen werken. En die zijn ook niet lekker.

Dus toen ik gisteravond voor de tweede keer mijn bed inrolde, ontvlood mij een stevige boer. En hij rook naar perenpoep, pindakaas en penicilline. Ik hou van allitteraties, maar deze was echt te smerig voor woorden. Behalve die drie dan…

Leia

