Gister heb ik toch nog net even vermeld dat ik zo’n mooie tafel op de kop had getikt? Nou, Nico kwam gisteravond en hij had een nog mooiere tafel gevonden. Die van hem was namelijk helemaal gratis en voor niks, ijzersterk en zag er nog puik uit. Prachtige werktafel.

De mijne oogt een beetje antiek, mahoniehout volgens mij, rond (dus zo’n gezellige huiskamertafel) maar met een invoegblad zoals wij vroeger thuis ook hadden. Dan wordt ie ovaal en kunnen er gemakkelijk 6 mensen omheen. Handig, dacht ik, want zolang ik nog geen 6 studenten heb, kan ik hem gewoon rond laten zijn. En een prachtige poot in het midden.

Dus vandaag gingen Nico en ik de ronde tafel ophalen van de kringloop. Ja, daar komt ie vandaan en als we klaar met hem zijn, is het een schitterend exemplaar voor nog geen € 60 (exclusief schuurpapier, lak, kwastjes enzo – dat zou nog wel eens duurder uit kunnen pakken dan de tafel zelf). Maar die kringloop, dat is echt super hoor. Prachtig spul en spotgoedkoop!

Vijf stoelen voor € 42,50. Veel schuurpapier en een potje lak, nieuwe kussentjes erop (heb al stof gekocht bij de Kwantum € 12,-) en ze passen schitterend bij de tafel.

Tweezits (nep)leren bankje. € 19,95. Hele rare kleur, maar ziet er nog heel aardig uit en zit heerlijk. Met een mooie foulard erover erg knus.

Hoe vind je dat? Er stond ook nog een prachtige ouwe linnenkast, maar die was me eigenlijk wat te zwaar. Van dat ouwe eiken. En voor een bureau konden we ook niet slagen.
Daarna zijn we nog langs de wat goedkopere meubelzaken geweest, maar na al dat moois in de Kringloop, kon dat waaibomenspul daar ons niet meer bekoren.

Voorlopig hebben we wel wat te doen. Lara’s bed is al even naar de zolder verhuisd, want jeetje, waar laat je al die spullen? Het (nep)leren bankje staat buiten met een zeiltje erover te hopen dat het niet gaat regenen. Een tafel staat boven, de andere in de gang en de stoelen staan nu nog even in de kamer…

Ja, voorlopig hebben we nog wel het een en ander te doen ja. Maar eerst het kussen! Ook voor het kussen heb ik materiaal gekocht, maar het is nog niet af! En pas als het kussen af is…

Leia

