Er is vandaag in het kader van het avontuur niet zoveel gebeurd. De louche makelaar heeft (als wellicht te verwachten bij een louche makelaar) niet meer gebeld en die andere makelaar ook niet, dus daar heb ik nog maar eens een keer het antwoordapparaat laten weten dat ik graag gebeld wil worden!

Mijn gebit ziet er weer stralend uit. De schoonmaakbeurt gebeurde niet door de tandarts zelf, maar door een mondhygiëniste. Nu kon ik dus fijn even ongedwongen mijn kunstkiezenopties bespreken. Een frame is weliswaar wat duurder, maar blijft veel beter zitten en het schijnt dat je niks ziet van al dat ijzerwerk in je muiltje. En zij was ook niet voor een kunstgebit; zo makkelijk als me dat lijkt, schijnt het toch bepaald niet te zijn.

Vandaag dus maar eens iets anders. Ik stond voor mijn koelkast en ik dacht: wat is dat toch eigenlijk een reuzegezellig gezicht ook!
Het is een verzameling van ansichtkaarten én bijzondere magneten. Als ik ergens ben waar ze een souvenirwinkeltje hebben, dan ga ik altijd voor een koelkastmagneetje. Die verkopen ze tegenwoordig ook in het ziekenhuis, met lollige spreukjes. Zoals deze bijvoorbeeld:

En ik heb er ook eentje waarop staat: Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?

En: Pas op, ik ben niet normaal en daar maak ik dankbaar gebruik van.
Die gaat vanzelfsprekend mee naar het Studiehuis…

De rooie tulp komt natuurlijk van de Keukenhof en het krabbetje van Kreta. De grappige poppetjes heb ik van mijn zus, of was het nou Sinterklaas?

Sommige ansichtkaarten bewaar ik gewoon omdat ik ze zo mooi of vrolijk vind, maar er zijn er ook een paar met een speciale betekenis. Zo stuurt Lara mij altijd een kado over de post vanuit Kreta, met een allerliefst kaartje. Die met de beentjes heb ik van Hans gekregen, mijn voormalige danspartner.

En de laatste kaart die ik gekregen heb, is van mijn collega-docenten. Die wensen mij een goede reis op weg naar mijn eigen bedrijf. En zo zijn we toch weer terechtgekomen bij het grote avontuur.

Het blijft spannend, maar ik ben goed uitgerust. Ik heb heel veel lieve wensen, heel veel wijze spreuken en een paspoort op de koelkast…

Leia

